❤mereka sangat comel! thanks!❤

❤ Nuffnang ❤

Tuesday, 28 May 2013

♥ aku stress!!!!!!!!

Emm...ya Allah.. kuat kn la hmbamu ini... ak trlalu sakit utk smua ini...
Mengapa ak perlu lalui smua ini....

Ya Allah.. ak tidak kuat lg...
Berilah hmba mu ini semangat.. agar terus sabar hadapi sgala dugaan...

Ya Allah....
Ak ingin saja :'(
Tetapi air mta telah pun habis (lucu pula ayat ni)
Kerana trlalu menangisi tentang itu ..
Ya Allah..biar la ia berlalu..
Biar la dya pergi... tanpa ak d sisi...
Kerana aku bukan yg dia ingini...:'(

● titik
Malas mau sambung nti ngis!!
Haih... bye
~xoxo umy

Saturday, 25 May 2013

♔Trip to Beaufort and Beachtyme agian ♔



ello...hokey entry kali ni...hanya photoshoot...at tanjung aru beach resort....
bkn suka2..cuma membazirkn masa sementara mau mnjemput cuzzy d airport...
so pantai tanjung aru adalah destinasi yg terdekat dn menarik....so...lihat la.. ♔

alright..pic tiga at bwh ni ☟pic trip to Beaufort






Setibanya di Pantai Tanjung Aru ❤



 hokey dari kiri doremon(my cuzzy), fendy (my Brother), farhanah (my older sis), daddy, at the back Pian (my brother in law), pinky (its me), mummy, last..my aunty...n tdk trkecuali nephew yg nakal! denish.. ❤



 terbang melayang


 yehaa..ak dh jadi pari2 lorh...❤

 OMG...lompat bintang lak ak tuh...my gosh!










cewah❤


daddy ❤ mummy








 hokey..ni last pic...setibanya d airport....muka penat seh!


k la..stakat ni sahaja..t boring pula korg tgok pic ak ni..haha..just for fun yah....
thanks ~xoxo umy




Wednesday, 22 May 2013

{。^◕‿◕^。} Petua penjagaan wajah cara alami ✔



hokey..entry kali ni mengisarkan tentang penjagaan wajah...
memandangkan aku ni adalah seorg wanita..so apalagi...penjagaan muka la yg "important" sekali...
hokey... ni ad beberapa petua...
so kita boleh amalkan bersama2 ya..in shaa Allah... mujarab ツ

♠TOMATO♠

Ambil sebiji tomato dan belah kepada dua. Lumurkan tomato ke seluruh wajah dan biarkan ia kering selama 15 minit di wajah. Bersihkan dengan air sejuk dan lap kering dengan tuala bersih. Kulit akan pastinya terasa lebih halus dan mulus.... ツ



♠LOBAK MERAH ♠

Bersihkan sebatang lobak merah lalu parutkan lobak itu. Setelah itu, campurkan dengan sesudu tepung jagung dan sebiji kuning telur. Kacau hingga sebati dan oleskan pada wajah. Lakukan sekali sehari, tentu anda akan dapat merasakan efek kulit yang lebih tegang dan hilang kedut jika dilakukannya dengan kerap.ツ



♠ASAM JAWA♠

Bagi kulit yang berjerawat, bolehlah menggunakan perahan air asam jawa dan mencampurkannya dengan bedak sejuk. Lumurkan pada wajah atau kawasan yang berjerawat. Kemudian, bersihkan muka dengan air bersih, kesannya akan kelihatan jika diamalkan selalu.ツ



~lulur asam jawa





♠SUSU SEGAR♠

Anda inginkan kulit muka yang gebu dan licin? Mudah sahaja...caranya, Ambil segelas susu segar dan oleskan ke wajah dan urut perlahan-lahan hingga kering dan melekit. Kemudian basuh dengan air suam. Lakukan sekurang-kurangnya dua kali seminggu.ツ





♠LEMON♠

Jika anda mengalami masalah kulit berminyak, ambil separuh biji lemon dan perahkan jusnya. Kemudian, campurkan dengan putih telur sehingga sebati. Oleskan ke muka sebagai masker dan biarkan selama 15 minit. Anda dapat rasakan kulit segar seperti baru mencuci muka....ツ



SELAMAT MENCUBA❤

FROM:HIJABISTAMAGAZINE













Tuesday, 21 May 2013

♛budak kecik with ukulele♛




ehem..ehem..okay..petang yg santai ni...yg teramat boring ni..ak pun bkak la lappy....buat ap yg patut....
then bukak Youtube http://www.youtube.com ...skali terjumpa vdio bdak ni...
terpegun seh tgok dya men ukulele... best jga....
so..... Layannnnnnnnnnnnnnnnnnn... kbye ~xoxo umy



♛kenapa sya cintakn Masalah?♛




hye all....Entry for today :)

Mendekatkan diri pada Allah S.W.T

Allah sygkn kita dn ia dizahirkan melalui ujian2 dlm kehidupan.. Allah cuba mematangkan diri kita dn membuang dosa2 kecil kita melalui ujian hidup(kifarah). Apa yg penting adalah, kita kena husnozhon(brperasangka baik pada Allah) dgn ketentuan Allah, erti kata lain redha dn bersangka baik dgn Allah kerana Allah maha mengetahui ap yg lebih baik utk hmbaNya dn segala kejadian ad hikmah d sebaliknya. Allah memberikan ujian pada kita semata2 utk membuang dosa (menghapuskan dosa2 kecil sebagai kifarah) supaya ringgan hisab kita d akhirat nti selagi tiada dosa2 besar.

oleh sbb itu,kita patut rasa bersyukur dn brtuah apabila kita dlanda masalah... Secara umumnya, Allah S.W.T menurunkan masalam (bala) kepada seseorg ats 3 sebab (sesuai dgn keimanan seseorg itu) iaitu:

1. Allah S.W.T menurunkan masalah atau musibah kpd golongan musuh2 Allah. Golongan ini sentiasa brsikap sombong (kalangan orang kafir dn fasiq) dgn Allah. Sesungguhnya bala yg diturunkan kpd mereka dlm bentuk azab dan seksaan di bumi lagi.

2. Allah S.W.T menurunkan musibah kpd org2 mukmin yg kurang beradab dihadapan Allah S.W.T dgn melakukan maksiat. Maka, ujian ini sebagai peringatan buat mereka supaya mereka dapat insaf dan kembali ke jalan Allah S.W.T . Hal ini menunjukkan betapa kasihnya Allah pada kita semua :')

3. Allah juga memberikn musibah kpda golongan org2 yg beriman, di mna golongan ini beramal soleh, sentiasa mematuhi perintah Allah S.W.T. Maka Allah ingin meningkatkan lg martabat dn darjat mereka di sisi Allah S.W.T......Allahuakbar....

~hokey....entry kali ni ak kongsikn smtink pengetahuan tntang Agama ya... hopefully kita sma2 sntiasa ingat pada Allah.. Amin ya robbal alamin....

~xoxo umy

Sunday, 19 May 2013

♛smbg....story for semester 5♛

salam.... hokey...

semester 5...

erm..ak citer tyme2 yg bermakna ja hokey..hehe...dlm sem 5 ni kejadian yg ta boleh ak lupa....

pada suatu hari(haha...bercerita la pula)...semasa ak praktikal d klinik kesihatan masjid tanah.....
x tau la napa ak rasa cm malas bwa fon dlm pocket... so lastly ak letak ja dlm bag....pocket luar pula tu...

setelah berjam2 praktikal....then pkul 4 kmi d arahkn naik...sepertibiasa la...ad teori skit2 dn penerangan tentang ap yg d lakukan pada hari ini d tempat yg d tugaskn.....

bila sda duduk...biasa la remaja mcm kita ni...yg pertama kali d check adala HANDPHONE....
skali bila ak buka pocket tu.... JENGJENGJENG!!!!! fon ak telah pun lesap.....
punya la ak gelisah....ta tentu arah... ak tnya la mber ak "zatty...ak ta bwa fon kn tadi?" then mber ak jawab "hbis yg ko cal dak ziqri tadi tu ape?" lah! memang lg x tentu arah la d buatnya....
ak ap lg terus potong ja Puan Jamaliah yg sedang menerangkn sesuatu....dengan nada yg sedih... "puan....fon saya hilang...." then puan pun trperanjat.... "ha?mcm mna boleh hilang?" ak terangkn la mna ak letak ap smua.....then dya ajak ak jumpa ABG LONG(org yg tertinggi kt klinik tu)hehe...

Bila dh jumpa abg Long tu..airmata ak dh bederai......sobsobsob.....
bila dh report ap smua... ak ckp kt puan... "puan...mcm mna sya nk cal daddy n mummy sya ni...." :'( smbil menangis..... puan pun ckp.. "nti pinjam kwn punya fon ya...inform kt fmly yg fon kmu hilang..." bila puan ckp mcm tu...ak ta terfkir lain sda..hnya HAFIFI ALBAR... ouh..aha..dya dpt membantu ak.....

Bila smpai kolej...ak pesan pada sorg mamat kelas kitaorg ni... dak ziq... "ziq..t bila ko da smpai blik...bgi tau dak fifi ak nk jumpa tau..kt bawah block...." dak ziq pun kta ok....
dalam beberapa minit ak tunggu....smpai la mamat pujaan hti ku itu........
dengan muka yg bru bgun daripda mimpi2 indahnya...dya ckp "nape?'
then ak pun ckp la... "nk pinjam fon jup..nk cal daddy....." dya oun bgi lah....
bila ak dh cal n dengar suara daddy..ya Allah...serentak airmata ak gugur ta henti....
yg mamat tu pelik la,,asal la minah ni menangis2 lak ni......
selesai je ak ckp ngan daddy....ak bgitau la kt dya..."fon hney hilang la b...." smbil ngis2 lak tu..aduh malunya ak.... tau tak dye boleh ckp ap??? dye ckp.......... "ala..relax la..ta payah la ngis2..ap lah..."
ya Allah...stedy nya mamat nih....then ak ckp..."hney ta de fon dh tau..t hney mcg b gne fon dak ira...ap2 t hney cal ya..hney blik rumsis dlu....." dye dgn muka ngantok tu..jawab ok je.....

sesampainya ka d blik.......ak pun pinjam lah fon mber ak ni..dak ira...dya baik orgnya..sentiasa membantu mber....nk tau spa yg ak mcg??? haha..tentu la mamat mamai tdi tu....

bila ak dh mcg dya..dya lak leh cal ak kt fon dak ira tu....dya ajak gayut kt sna...aduh..blik2 gak ak ckp..ni fon org..mna bleh gayut kt sni....then dya ckp ok la....em.... (ya Allah..sedih lak trkenang tyme ni....seriuz rindu....)

ke esokan harinya.....
tut tut tut tut..."umi..dak fifi nk jumpe kt pagar" kta mber ak....
ak pun heran la asal la mamat ni nk jmpa lak...
bila ak dh turun..ak dh nmpk dya kt pagar dh...ak pun pegi la ke arah dya....

bila smpai...dya bgi ak fon ni...

~tpi yg dya bgi colour BIRU sma cm dya punya


ya Allah..terharunya ka tyme tu....bila dya bgi..dya ckp...
"nah....pakai la fon yg ta seberapa ni...b ta bnyk duit nk beli mahal2.....n ni sim , b dh buatkn hney...b dh tnya  dh kt mna2 kdai fon kt masjid tanah..kot kot ad yg jual ke ap ke...tpi ta de.."

ya Allah..lagi sekali ak rasa bahagia bila dgnnya....
last sekali ayat yg keluar pad mulut dya....
"bila fon hney hilang ni..b rasa hney pun hilang..ta dpt cal..ta dpt mcg ap smua.....ta nk b mcm ni..."
ouh tau dh npa dye belikn fon ni.....syg b ketat2.... :'(

sebab tu la ak ta bleh lupa mamat ni... ya Allah..kuatkn hati hmba mu....


nk tau fon mna yg hilang tu...nah!! ni la!!
~sony ericsson Yari~


ta ap la..org ka lau mcm tu..bkn rezeki nmanya..ak redha..alhamdulillah....
but..ak syukur sgt2 ad juga org ambil berat pda ak tyme tu.......miss him so much... :'(

k la hbis crita sem5..t smbung lg k..bnyk kerja mau d buat... bubbye ~xoxo umy


♥menziarahi kubur arwah nenek tercinta,atok tercinta♥

assalamualaikum... Al-Fatihah....

ya Allah...tempatkanlah roh nenek dan atok ku serta saudara2 ku yg telah pergi meninggalkn dunia ini dn telah pergi mghadapMu...ampunkan lah dosa2 mereka ya Allah....tempatkan mereka d kalangan orang2 yang beriman..ya Allah...amin ya robbal alamin......

sesungguhnya aku terlalu merindui arwah nenek(mama)... :'(


~ya Allah...... subur sungguh bunga d kubur mama(nenek)....semoga mama baik2 d sna ya...doakan cucu2 mu sentiasa lapang hati utk menerima ajaran yg sesungguhnya ...(Al-Quran) in shaa Allah...dn doakn kmi dmurahkan rezeki....diterima segala amalan..... dan doakn cucu2 mu dpercepatkn jodoh(gatai) dgn org yg dpt membimbing ke JANNAH Allah...amin ya robbal a'lamin...~xoxo umy